Přeskočit na hlavní obsah

#stayinfluencer

Uvedení nového produktu na trh, představení inovace, zavedení nové služby do portfolia společnosti. To jsou události, pro které marketéři hojně využívají benefitů influencerů. Zvolení vhodné osobnosti, která vyzdvihuje parametry daného produktu, patří k podstatnému kroku, při kterém musí firma zvažovat mnoho faktorů. Z jaké oblasti zvolená osobnost je, jak se prezentuje na sociálních sítích a v médiích, jaký pohled na ni má veřejnost, jaké problémy jsou s ní případně spojené z minulosti, jaké charakterové rysy osobnost představuje. Počáteční analýza influencerů je klíčová a pokud se podcení, následky mohou znehodnotit celou kampaň i produkt samotný. 




Automobilové společnosti převzaly tento trend a v rámci komunikačních kampaní můžeme vidět mnoho osobností, kteří se spojují s automobily, které jsou uváděny na trh. Ben Cristovao jako první v České republice dostal minulý rok nový Range Rover Evoque kabrio. Dosazení zpěváka a sportovce k modelu, který byl komunikován jako robustní tělem a nespoutaný duchem, dodalo značce nádech, který kampaň měla mít. 

Oproti úspěšnému zapojení Bena Cristovaa do prezentace Evoqe stojí automobilka Škoda Auto, která se rozhodla vyrábět novou řadu SUV. První model Kodiaq představila automobilka na začátku minulého roku a mezi osobnosti zvolila například Leoše Mareše nebo Karla Gotta. Už tento výběr nepůsobí opodstatněně a pokud se nad tím zamyslíme hlouběji, alespoň Leoš Mareš a jeho zapojení lze racionálně odůvodnit. Nicméně s dalším modelem Karoq šla Škoda Auto pro výběr osobnosti až na Slovensko a zvolila Daru Rolins, zpěvačku, která v roce 2010 srazila motocyklistu a typově bychom k ní přiřadili spíše menší sportovnější auto v kabriu. Pokud bychom pominuli tento fakt, nesmíme opomenout, že Dara Rolins působí velmi kontroverzně. Volba to nebyla dobrá a už při počátečním výběru short listu osobností mělo marketéry ze Škodovky napadnout, že média jim tuto volbu nenechají jednoduše projít. Nešťastné rozhodnutí shodilo nápaditou kampaň ze stolu. Zpracování teaser videa ze Stockholmu je z ostatních hledisek nápaditě provedeno, Patricie Solaříková zde vstupuje přirozeně, nenuceně a video má dynamický nádech.


Podobný negativní dopad na zapojení influencera měla i automobilová společnost BMW Invelt, která si pro spolupráci vybrala youtuberku Carrie Kirsten. Pro prvotní oslovení zvolilo BMW Invelt youtuberů více, nicméně ostatní na jejich nevýhodné podmínky nepřistoupili. Dotyční po odprezentování zapojení Carrie Kirsten neotáleli a nabídnuté podmínky zveřejnili. Pro BMW Invelt to znamenalo dočasnou ztrátu důvěry a youtuberka Carrie Kirsten neunesla kauza po psychické stránce.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Organizační porno

V sobotu 9. března jsem měla přednášku na téma organizační porno na konferenci Mamafest. Jelikož mi hodně z vás psalo, že to hrozně potřebují a ať to pak nasdílím, tak jsem se rozhodla to sepsat do článku. Tak tady to máte :)

Control freak
Říkala jsem si, jestli tenhle termín do prezentace dám, protože má docela negativní konotaci. Ale což, dala jsem ho tam a nebyla jsem sama. Mezi prvními přednášela na Mamafestu Margareta Křížová a říkala o sobě, že je control freak, tak mě to uklidnilo. A proč jsem to měla v prezentaci? Jsem control freak, mám ráda věci pod kontrolou, ráda mám o všem přehled, doma i v práci chci mít všechno organizované a pak to dopadá tak, že mi manžel bere telefon a říká: "Yes, boss?" a nebo o mně mluví jako o führerovi. Nechápu proč.

Tuhle úchylku mám asi už od mala. Vždycky, když jsem si uklízela pokoj, to dopadlo tak, že všechno bylo přeskládané. Největším trestem pro mě bylo, když mi mamka naházela všechny ty zorganizované věci na jednu hromadu a muse…

Doba dosažitelná

Poslední dobou mě štve taková jedna věc, se kterou se setkávám čím dál tím více. Nazvala jsem si to jako doba dosažitelná. Co to je? Existuje tolik kanálů, kde se dá člověk uhnat, aby odpověděl, že se lidé naučili využívat všechny. Bez respektu k osobnímu životu daného člověka.

Můj pracovní den vypadá tak, že mi denně přijde několik desítek mailů. Téměř všechny potřebují alespoň trochu mého času na vyřízení a sepsání odpovědi. Některé z nich jsou na delší dobu a vyžadují si přípravu. Některé jdou delegovat. Jelikož jsem markeťák a evenťák, potřebuju se dost času věnovat i kreativě, produkci a obecně činnostem, které moc nezahrnují odpovídání na maily. A tak se stává, logicky, že nesedím 8 hodin denně na mailu a dělám i věci okolo. No a proto je má reakční doba delší. Někdy den, někdy 2 dny, někdy týden.
No a to má za následek to, že lidi, kteří mi píšou a čekají na mou odpověď, najednou přepadne syndrom Sherlocka Holmese.

Zamanou si, že mě prostě vypátrají. Neodpovíš den? Volají na telef…

Tak čau, 2017

Přes Vánoce se mi podařilo něco, co jsem nedokázala udělat za celý rok 2017. Na 4 dny jsem měla zavřený počítač a ani na něj nesáhla. A tak jsem měla čas zapřemýšlet co mi rok 2017 dal a co mi vzal a co si z toho beru do roku 2018.
Kolotoč změn, kotrmelců, výstupu nahoru a pádu dolu, refresh hodnot a kopanec do prdele.
Naučila jsem se říkat NE Malej prcek se jako jedny z prvních slov učí ano a ne. Nebo aspoň kejve hlavou nahoru a dolu, doleva a doprava. Čím jsme starší, říkat NE je těžší. Jako by to mělo okolo sebe nějakou ochranou hmotu, do které narazíme vždycky, když se ty dvě písmena chystáme vyslovit. Jako by to bylo něco, co se prostě nedělá. Když na to má přijít, je mi špatně, na čele mi vyrazí studený pot a mám pocit, že jakmile to vyslovím, ten druhý vytasí sekeru a usekne mi hlavu. Bojovala jsem s tím pocitem strašně dlouho, znám všechny ty motivační a koučovací nástroje, ale stejně jsem to neuměla. Zlom přišel až v okamžiku, kdy neříct NE by pro mě znamenalo jít sama proti so…