Přeskočit na hlavní obsah

#stayinfluencer

Uvedení nového produktu na trh, představení inovace, zavedení nové služby do portfolia společnosti. To jsou události, pro které marketéři hojně využívají benefitů influencerů. Zvolení vhodné osobnosti, která vyzdvihuje parametry daného produktu, patří k podstatnému kroku, při kterém musí firma zvažovat mnoho faktorů. Z jaké oblasti zvolená osobnost je, jak se prezentuje na sociálních sítích a v médiích, jaký pohled na ni má veřejnost, jaké problémy jsou s ní případně spojené z minulosti, jaké charakterové rysy osobnost představuje. Počáteční analýza influencerů je klíčová a pokud se podcení, následky mohou znehodnotit celou kampaň i produkt samotný. 




Automobilové společnosti převzaly tento trend a v rámci komunikačních kampaní můžeme vidět mnoho osobností, kteří se spojují s automobily, které jsou uváděny na trh. Ben Cristovao jako první v České republice dostal minulý rok nový Range Rover Evoque kabrio. Dosazení zpěváka a sportovce k modelu, který byl komunikován jako robustní tělem a nespoutaný duchem, dodalo značce nádech, který kampaň měla mít. 

Oproti úspěšnému zapojení Bena Cristovaa do prezentace Evoqe stojí automobilka Škoda Auto, která se rozhodla vyrábět novou řadu SUV. První model Kodiaq představila automobilka na začátku minulého roku a mezi osobnosti zvolila například Leoše Mareše nebo Karla Gotta. Už tento výběr nepůsobí opodstatněně a pokud se nad tím zamyslíme hlouběji, alespoň Leoš Mareš a jeho zapojení lze racionálně odůvodnit. Nicméně s dalším modelem Karoq šla Škoda Auto pro výběr osobnosti až na Slovensko a zvolila Daru Rolins, zpěvačku, která v roce 2010 srazila motocyklistu a typově bychom k ní přiřadili spíše menší sportovnější auto v kabriu. Pokud bychom pominuli tento fakt, nesmíme opomenout, že Dara Rolins působí velmi kontroverzně. Volba to nebyla dobrá a už při počátečním výběru short listu osobností mělo marketéry ze Škodovky napadnout, že média jim tuto volbu nenechají jednoduše projít. Nešťastné rozhodnutí shodilo nápaditou kampaň ze stolu. Zpracování teaser videa ze Stockholmu je z ostatních hledisek nápaditě provedeno, Patricie Solaříková zde vstupuje přirozeně, nenuceně a video má dynamický nádech.


Podobný negativní dopad na zapojení influencera měla i automobilová společnost BMW Invelt, která si pro spolupráci vybrala youtuberku Carrie Kirsten. Pro prvotní oslovení zvolilo BMW Invelt youtuberů více, nicméně ostatní na jejich nevýhodné podmínky nepřistoupili. Dotyční po odprezentování zapojení Carrie Kirsten neotáleli a nabídnuté podmínky zveřejnili. Pro BMW Invelt to znamenalo dočasnou ztrátu důvěry a youtuberka Carrie Kirsten neunesla kauza po psychické stránce.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Knihy, které mění život

Že to je trochu nadnesená a přehnaná věta? Není. Knihy vážně můžou změnit život. V knihách je něco magickýho, jsou v tom rady do života, jsou v tom návody na lepší já. Mezi těmi písmeny je to někde skryté a je jen na vás, jestli to chcete spojovat dohromady a brát si z toho něco pro sebe. Ale pokud se tak rozhodnete, nebudete litovat. Doma mám hromadu knih, Dan mi za to nadává, ale mě prostě uklidňuje pohled do krásně srovnané knihovny a pocit, že kdykoliv můžu jít a vzít si do ruky knihu, díky které můžu na chvíli žít život někoho jiného, přijít na jiné myšlenky nebo si do života aplikovat nástroje, které můj každý den promění. A právě o tom budou následující odstavce. Takže jestli vás nezajímá, jak na sobě začít makat, tak to rovnou vypněte. Aktuální doba není jednoduchá. Někomu bere, jinému dává. Někdo přišel o práci, o zakázky, o prodeje, jiný získal více času na čtení a seberealizaci. A pokud patříte k té druhé skupině, tady je seznam knih, které mi změnily život a které si za

Organizační porno

V sobotu 9. března jsem měla přednášku na téma organizační porno na konferenci  Mamafest . Jelikož mi hodně z vás psalo, že to hrozně potřebují a ať to pak nasdílím, tak jsem se rozhodla to sepsat do článku. Tak tady to máte :) Control freak Říkala jsem si, jestli tenhle termín do prezentace dám, protože má docela negativní konotaci. Ale což, dala jsem ho tam a nebyla jsem sama. Mezi prvními přednášela na Mamafestu Margareta Křížová a říkala o sobě, že je control freak, tak mě to uklidnilo. A proč jsem to měla v prezentaci? Jsem control freak, mám ráda věci pod kontrolou, ráda mám o všem přehled, doma i v práci chci mít všechno organizované a pak to dopadá tak, že mi manžel bere telefon a říká: "Yes, boss?" a nebo o mně mluví jako o führerovi. Nechápu proč. Tuhle úchylku mám asi už od mala. Vždycky, když jsem si uklízela pokoj, to dopadlo tak, že všechno bylo přeskládané. Největším trestem pro mě bylo, když mi mamka naházela všechny ty zorganizované věci na jednu hromadu

Hodnotné věci si žádají hlubokou práci

Žijeme v době, kdy být online 24/7 je podmínkou naší existence. Být nedosažitelný, nebo nedej bože nezavolat zpět do 5 minut, znamená buď jistou smrt, nebo těžký úraz. Nestává se to, nejsme na to zvyklí. Když potřebujeme něco rychle vědět, píšeme na Facebook, každý je tam přece pořád. Když se nám v horní liště ukáže ikonka “Online před 10 hodinami”, přijde zděšení. Neustálá potřeba nehynoucí onlajnovosti nám na jednu stranu přináší nekončící možnosti. Na druhou stranu nám znemožňuje tzv. hlubokou práci. Dočetla jsem knížku Hluboká práce , Pravidla pro soustředěný úspěch v roztěkaném světě od Jan Melvil Publishing, která mi dokázala pojmenovat pár závislostí. Btw pokud chcete číst opravdu kvalitní knížky, koukněte na www.melvil.cz . Každý titul je pecka, která vám změní život. Seriously. Tak v úvodu nejdřív trochu vysvětlení. Hluboká práce je pracovní činnost provozovaná ve stavu nerušeného soustředění. Stav, kdy je kognitivní potenciál využíván na maximum. Mělká práce je naprostý